poniedziałek, 21 lipca 2014

O Majorce słów kilka

rodzinny wyjazd na Majorkę

Jesteśmy, wróciliśmy i zabieram się za opowiadanie. Co prawda najpierw pobiegłam nadrabiać zaległości podczytując co u Was, ale już czas, abyście i wy mogli coś u mnie poczytać.

Jak się do tego zabrać?
No właśnie, opowiadania sporo, aspektów podróży wiele. Nie wszystko uda się tak za jednym zamachem. Zatem naszą relację z podroży postanowiłam podzielić na kilka wpisów:

1. O Majorce słów kilka
2. O tym co robiliśmy
3. O tym gdzie spaliśmy i co jedliśmy
4. O tym jakie wpadki zaliczyliśmy
5. O tym jak samodzielnie zarezerwować wakacje na Majorce.

O Majorce słów kilka
Majorka jest jedną z hiszpańskich wysp archipelagu Baleary. Mierzy ok. 100km wzdłuż i trochę więcej wszerz. Nie należy więc do wysp, których nie można spokojnie objechać podczas tygodniowego pobytu. A objechać warto. Mimo, że my na dużą objazdówkę się nie zdecydowaliśmy (dzieci wolą aquaparki) to jednak to co widzieliśmy bardzo nam się podobało.

Na Majorce każdy z pewnością znajdzie coś dla siebie. Są plaże piaszczyste, kamieniste, żwirowe, skalne. Są plaże duże w pełni zurbanizowane, są i plaże małe, odcięte od świata. Są przepiękne górskie miasteczka, malownicze wąskie uliczki, ale też są wygodne autostrady, podziemne parkingi w centrum Palmy. Z jednej strony znajdziecie spokój i ciszę, z drugiej ogrom ludzi, dyskoteki, zabawy.

Majorka niestety nie jest tania. Trudno się spodziewać, że tak licznie odwiedzane miejsce będzie tanie, tym niemniej poziom cen może trochę zaskakiwać. W kawiarni na naszą czwórkę zostawialiśmy około 25 euro. Za obiad w restauracji musieliśmy zapłacić od 30 - 60 euro. Wynajęcie samochodu to koszt ok 150 euro za tydzień. Swoją drogą o wynajmowaniu samochodu znajdziecie sporo w części - nasze wpadki.  Do tego doliczcie zawsze płatne parkingi, drobiazgi kuszące na każdym kroku, upominki i pamiątki, paliwo. Można stracić, oj można...

Klimat śródziemnomorski rekompensował nam za to kurczące się zasoby portfela. Ciepło, wręcz upalnie, zawsze słonecznie. Od morza niezmienna lekka chłodząca bryza. Pełen relaks, pełna gwarancja.
W tym roku lato rozpieszcza również przebywających nad naszym ukochanym Bałtykiem. Jednak mimo, że Bałtyk kocham miłością dozgonną i uwielbiam nasze polskie plaże, to pogoda u nas kapryśna. Na Majorce natomiast wygrzejecie się na 100%.

My, jako, że byliśmy na wczasach z dziećmi spędzaliśmy czas spokojnie. Kawiarnie i restauracje odwiedzaliśmy tylko za dnia. Zwiedziliśmy troszeczkę, dużo kąpaliśmy się w morzu, odwiedziliśmy wielgaśny aquapark i akwarium.

Na początek zostawiam Was z mixem zdjęć z naszego całego pobytu. Tak na zachętę. A następnym razem zabiorę Was na wycieczkę po Palmie de Mallorca i do pobliskiego akwarium.

Wakacje na Majorce

Majorka

rodzina na Majorce

Follow my blog with Bloglovin

1. Ja Majorkę też wspominam pięknie i wiem, że na pewno tam wrócę. Ceny rzeczywiście są spore, ale ja akurat wykupiłam wczasy w wersji all, więc nie musiałam jakoś wybitnie przepłacać. Owszem wynajęłam auto, ale nie w hotelu, a w miejscowym biurze podróży, do tego jakąś alternatywną wycieczkę. Niemniej zauroczyły mnie te niewielkie wioski i miasteczka zwłaszcza. Palma też, ale to stolica, wielkie miasto już nieco pozbawione swoistego uroku tubylczego poprzez komercjalizację pod turystów. Niemniej wszystkim polecam wyspę.

1. My wykupiliśmy tylko lot i nocleg, więc ceny baaardzo nas interesowały :)

2. Nie dość, że od poniedziałku do piątku siedzę w biurze podróży i widzę jak ludzie wykupują wycieczki w różne, przepiękne miejsca na ziemi to jeszcze Ty wstawiasz tutaj te cudne widoki i... JA CHCĘ NA MAJORKĘ! :D

1. Pracujesz w biurze podróży? Zakręć się za jakąś dobrą zniżką i w drogę :)

3. Ale super !
    Już się cieszę na kolejne posty, ceny są bardzo interesujące, zawsze brałam wszystko w cenie i ciekawa jestem jak by to było samemu za wszystko płacić - chyba jednak drożej :)

4. Gosiu nie doczytałam albo nie napisałaś w jakiej miejscowości byliście?

1. Prawda, nie napisałam. Byliśmy w okolicach Palmy, czyli stolicy. Ale małą wycieczkę też odbyliśmy. ☺

5. cudne zdjęcia, mam nadzieję że kiedyś też wybiorę się na tą wysepkę :)

6. Piękne miejsce, widać, że warto tam pojechać :)

7. Piękne miejsce, też może kiedyś się wybiorę !
    Wspaniałe zdjecia

8. Fajne zdjęcia!
    Serdecznie pozdrawiam :-)

9. Jak tam pięknie! Po zdjęciach już kocham to miejsce. :) Czekam z niecierpliwością na kolejne zdjęcia!
    Pozdrawiam.

10. Ooooo, jak pięknie, ja nigdzie w tym roku nie wyjeżdżam, więc tym bardziej jadę z Tymi którzy "zabierają" mnie ze sobą:))

11. cudowne miejsce ... piękna plaża i te owoce na drzewach :)
    zazdroszczę i nie mogę doczekać się kolejnej "porcji" zdjęć
    pozdrawiam

12. ale fantastyczne widoki :)

13. widoki prześłiczne... ja urlop dopiero za dwa tygodnie, ale nie jadę w sumie nigdzie mam jazdy w tym czasie

14. Świetne zdjęcia, czekam na więcej!

15. Łał! piękne zdjęcia!pozdrawiam ciepło!:)

16. Świetne widoki i piękne zdjęcia:)

17. Zazdroszczę! Suuuper! zdjęcia niesamowite!

18. Cudownie! Jestem bardzo ciekawa Twoich relacji, i tych wpadek, uwielbiam podróże i czekam aż Natalka podrośnie, żeby móc w końcu wybierać. Ja lubię też wycieczki objazdowe, zwiedzać, zwiedzać!
    Piękne zdjęcia!

Dziękuję za wszystkie komentarze, jest mi bardzo miło.

Bardzo Was proszę jednak o nie umieszczanie w treści komentarza jakichkolwiek linków reklamowych. Wszystkie podlinkowane komentarze zostaną usunięte (chyba, że link dotyczyć będzie merytorycznie komentowanego wpisu).