piątek, 17 kwietnia 2015

Odkrycie miesiąca - zabawka dla starszaka

parenting


Nie uaktualniam bloga codziennie. Ba, nie robię tego nawet co drugi dzień. Dlatego szkoda mi zazwyczaj czasu na opisywanie ciekawostek, zabawek, książek lub kosmetyków. Tym niemniej z tyłu głowy zawsze siedzi mi, podzielenie się z Wami tymi ciekawostkami. Chciałabym, abyście i wy czasem skorzystali z czegoś naprawdę fajnego, z czegoś, co u nas się sprawdziło.


Dlatego niniejszym wprowadzam cykl "Odkrycie miesiąca".

W ramach cyklu, będę raz w miesiącu dzielić się z Wami tym, co według mnie było najciekawsze. Będzie to zazwyczaj jedna rzecz, zabawka, książka, wpis na innym blogu, cokolwiek co spodoba mi się najbardziej. Będzie to to najlepsza rzecz z najlepszych, coś co jest naprawdę warte waszej uwagi. 

W tym miesiącu cykl rozpoczyna gra.
I to gra nie byle jaka, bo logiczna. Gra IQ-LINKS od Smartgames.

Smartgames


DLA KOGO
Gra przeznaczona jest dla dzieci od 8 lat, ale nasz 5 latek na podstawowych wyzwaniach dawał radę. Potem było trochę gorzej. 9 latka za to bez problemu ogarniała 2 poziomy. Trzeci sprawia nieco trudności i chyba jest tym najodpowiedniejszym dla tego wieku. Potem jest jeszcze kilka poziomów, niełatwych bez względu na wiek. Poziom ostatni nazywa się Wizard - wierzcie mi, nie bez powodu. Tylko czarodziej i to całkiem dorosły jest w stanie mu sprostać bez podglądania.

NA CZYM TO POLEGA
Gra polega na ułożeniu klocków/elementów w taki sposób, żeby żaden nie został bez miejsca. Nie jest to wcale  proste, ponieważ w klockach jest więcej elementów niż pól do wykorzystania. Żeby zadanie się udało, klocki muszą leżeć w odpowiedni sposób. Naszym zadaniem jest właśnie odgadnąć w jaki.

DLACZEGO WARTO
Powodów dla których warto posiadać tą grę w swojej kolekcji jest masa. Pozwólcie, że wymienię w punktach:
- daje nam chwilę ciszy i spokoju, gdyż gra bardzo zajmuje dziecko (do czasu aż nie rzuci w kąt z nerwem po kolejnej nieudanej próbie)
- ćwiczy cierpliwość u dzieci - ułożenie tego wymaga czasem wielu wysiłków, licznych poprawek
- rozwija logiczne myślenie - wszak to gra logiczna
- jest ładna i kolorowa - cieszy oko
- jest uniwersalna, nadaje się z powodzeniem dla młodszych i starszych, a nawet dorosłych.
- małe opakowanie jest łatwe do zabrania w podróż, co dla nas jest bardzo ważnym argumentem.

Ja jestem zachwycona tą grą.
Daje jej ***** na ******. Dlaczego odjęłam jedną gwiazdkę?
Dlatego, że potrafi nieźle wciągnąć również rodziców, co ostatnio skończyło się brakiem niedzielnego obiadu.


Follow my blog with Bloglovin

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie komentarze, jest mi bardzo miło.

Bardzo Was proszę jednak o nie umieszczanie w treści komentarza jakichkolwiek linków reklamowych. Wszystkie podlinkowane komentarze zostaną usunięte (chyba, że link dotyczyć będzie merytorycznie komentowanego wpisu).
Dziękuję za wyrozumiałość.