czwartek, 19 marca 2015

Sposoby na niepotrzebne ubrania

za małe ubrania

Idzie wiosna, czas na wietrzenie dziecięcych szaf.
Rośnie kupka za małych, kupka podartych i poplamionych a nawet pojawiła się kupka "nie będę tego nosić". Nazbierało się dużo. Drugie tyle leży zakopane w garderobie z poprzednich sezonów. Gdzie to dalej trzymać? Dla kogo i po co? Czy nie lepiej zrobić miejsce na nowe?

Ale co zrobić z tymi hałdami starych ubrań?

ODDAJ
Można oddać rodzeństwu, jeśli się je ma. Można oddać komuś w rodzinie gdyby ktoś zechciał. Można oddać koleżance, gdyby miała młodsze dzieci.
Niestety u mnie wszystkie te opcje odpadają. Być może jednak wy z którejś propozycji skorzystacie. To dobre wyjście, zwłaszcza jeżeli umówicie się, że za reklamówkę używanych rzeczy w dobrym stanie koleżanka/siostra czy ktoś z rodziny kupi twojemu dziecku jakiś fajny nowy ciuszek. W ten sposób odwdzięczy się tobie, twoja pociecha skorzysta a ciuszek ostatecznie do niej również wróci. :)

SPRZEDAJ
Można sprzedać na allegro lub innym portalu aukcyjnym. I ja to robię. Przy okazji możecie zaglądać i kupować Moje aukcje Allegro:)
Przyznam jednak, że nie bardzo lubię bawić się w sprzedaż. Segregacja, przygotowanie, zrobienie zdjęć, opis i później oczekiwanie na kupca. Wszystko to wymaga czasu i sprawia, że mój dom przez jakiś czas wprost zawalony jest ubrankami na sprzedaż. Tym niemniej to dobra opcja dorobienia kilku złotych na nowe ubranka.

WYMIEŃ
Można wymienić się na szafka.pl. Kiedyś wymieniłam kilka ubranek. Niestety niektórzy z wymieniających nie są do końca uczciwi w opisywaniu przedmiotów o czym boleśnie nie raz się przekonałam. Teraz już nie pokazuję tam swoich ubranek, ale być może wrócę do tej formy porządkowania szafy.

POMÓŻ LUDZIOM
Można zanieść do domu dziecka gdyby pani dyrektorka nie przekazała mi informacji, że nie mają takich potrzeb. Ale sprawdźcie, może w waszej okolicy przyda się zimowa kurtka dzieciakom z domu dziecka albo komuś z domu samotnej matki. To prawdziwa frajda sprawiać innym trochę radości w tak prosty sposób.

POMÓŻ ZWIERZĘTOM
Można oddać do schroniska dla zwierząt. To jest kolejny sposób, który w praktyce realizuje.
Kocham zwierzęta i kiedyś nagminnie woziłam im do schroniska karmę. Tym czasem dowiedziałam się, że to właśnie tekstylia stanowią największe braki.
W schronisku w pierwszej kolejności lądują oczywiście stare koce, kołderki, materace. Tym niemniej  równie mocno cieszą się tam z podartej kurtki, której nikt już nie ubierze albo ze zmechaconego sweterka. Pieskom i kotkom jest na nich bardzo wygodnie, zwłaszcza jeżeli przesiadają się na takie legowisko z kawałka bawełnianej koszulki.

PRZERÓB
Można dać im drugie życie i przerobić na poduszki lub coś innego, kreatywnego. Ale ja tego nie umiem, niestety. O ile jednak was podczytuję, wiem, że wiele dziewczyn potrafi obsłużyć maszynę do szycia. Macie więc pole do popisu. Do roboty.

ZESZMAĆ
Można przerobić na szmatki. I również tak czynię. Nic nie nadaje się lepiej do sprzątania jak stary podkoszulek 100% bawełny.

A może macie jeszcze jakieś sprawdzone sposoby na porządek w szafie?


Follow my blog with Bloglovin

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie komentarze, jest mi bardzo miło.

Bardzo Was proszę jednak o nie umieszczanie w treści komentarza jakichkolwiek linków reklamowych. Wszystkie podlinkowane komentarze zostaną usunięte (chyba, że link dotyczyć będzie merytorycznie komentowanego wpisu).
Dziękuję za wyrozumiałość.